مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

مبلغان دین سرداران جنگ فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه مبلغان دین، سرداران جنگ فرهنگی هستند، گفت: مبلغان به شبهات مختلف توجه داشته باشند، شبهه را مطرح نکنند تا در ذهن بماند، ابتدا زمینه اعتقادی و ذهنی را فراهم کنند و بدون بیان شبهه، جواب شبهه را عنوان کنند.

حجت الاسلام مدنی گردهمایی مبلغان رمضان

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی امروز (چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت) در گردهمایی مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آستانه ماه مبارک رمضان که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان، خود را برای جهاد فرهنگی در این ماه مبارک آماده کردند.

لزوم توجه به زبان گفتاری، رفتاری و زبان دل

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: ما با سه زبان با مردم سخن می‌گوییم، اصولا هر سخنران، مبلغ و مدعی هدایت و هدایتگری با زبان گفتاری، زبان رفتاری و زبان دل با مردم صحبت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی افزود: زبان گفتاری همان است که می‌گوییم، اما در روایات اسلامی به زبان رفتاری هم اشاره شده است؛ گاهی نفس حضور و رفتار ما پیام‌هایی برای مخاطبان دارد که منتقل می‌شود و ما به عنوان مبلغ نباید از این زبان غفلت کنیم.

وی ادامه داد: مردم به ما حجت‌الاسلام می‌گویند و ما را حجت می‌دانند، بنابراین زبان رفتاری ما باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به زبان سوم که زبان دل است، گفت: باور کنیم که تقوا و اخلاص و خلوص و پاکی شما بدون هیچ لفظ و واسطه‌ای از قلب شما به قلب مردم منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به تأثیر حضور برخی علما در جامعه، عنوان کرد: وقتی حضرت امام (ره) در قم بودند، هر روز مردم در محله بیت امام جمع می‌شدند، از شوق دیدار امام گریه می‌کردند و اشک می‌ریختند؛ حضرت امام با زبان دل با مردم سخن می‌گفتند و بر قلب‌ها نفوذ می‌کردند.

دشمنان در جبهه فرهنگی و اقتصادی با تمام وجود به میدان آمدند

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید در ماه مبارک رمضان برای مردم تبیین کنیم که در جنگ جدی قرار گرفتیم و دشمنان در جبهه فرهنگی و اقتصادی با تمام وجود به میدان آمدند و از همه امکانات خود استفاده می‌کنند.  

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار کرد: امروز جبهه اسلام، تشیع و مقاومت در یک حضور جدی در مقابل کفر قرار دارد و همه ما که به اسلام، تشیع، انقلاب و رهبری معتقد هستیم، باید همراه و همدل این عقبه را پشت سر بگذرانیم.

لزوم توجه مبلغان به شبهات مختلف

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه توصیه کرد: مبلغان به شبهات مختلف توجه داشته باشند، شبهه را مطرح نکنند تا در ذهن بماند، ابتدا زمینه اعتقادی و ذهنی را فراهم کنند و بدون اینکه شبهه را ایجاد کنند و پرورش دهند، جواب شبهه را عنوان کنند.

وی همچنین بر لزوم توجه به جوانان تأکید کرد و گفت: مبلغان از محبت و توجه به این قشر غفلت نکنند، امروز جوانان ما را درو می‌کنند و امید ما در این جنگ فرهنگی به ماه محرم و ماه مبارک رمضان است تا آنان را دریابیم.

مبلغان سرداران جنگ فرهنگی هستند

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه مبلغان سرداران جنگ فرهنگی هستند، عنوان کرد: ما از وضعیت تبلیغ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام رضایت نداریم و اگر می‌توانستیم، ماه رمضان را تعطیل می‌کردیم تا همه به تبلیغ بروند،  اما ما نظام آموزشی، قوانین، شوراهای بالادستی و واحدهای الزامی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در پایان تصریح کرد: ما از نظر پشتیبانی مالی شرمنده مبلغان هستیم اما برنامه جدی در این مسئله داریم تا وضعیت تبلیغ در جایگاه شایسته خود و مورد عنایت حضرت زهرا علیهاالسلام قرار گیرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱
  • پیام: ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۸۱۸۱۹

ارتباط با معاونت فرهنگی تبلیغی

  • دفتر معاونت: 32112091
  • اداره کل امور فرهنگی: 32112430
  • اداره آموزش های مهارتی: ۳۲۱۱2598
  • اداره کل امور مبلغان: 32112107
  • اداره دانش آموختگان:32112438
  • اداره پاسخ به سؤالات دینی: 32112458
  • کانال سروش و ایتای معاونت:  jz_m.f.t