برنامه مکتب توحید 99

پنجمین-گردهمایی-دانش-آموختگان-مکتب-توحید

بسم الله الرحمن الرحیم

به رسم هر ساله پنجمین همایش مکتب توحید در آستانه سالروز شهادت شهید قدوسی در 13 شهریور 99 با حضور 101 نفر از دانش آموختگان مکتب توحید بصورت مجازی و 76 نفر از دانش آموختگان بصورت حضوری برگزار شد.

برنامه از ساعت 18 در بیت شریف شهید قدوسی با حضور تعدادی از خواهران فارغ التحصیل وهمسر و خانواده معظم له آغاز و با برگزاری نماز مغرب و عشا و بعد از نماز ادامه یافت.

در این برنامه بعد از تلاوت آیات قرآن و مداحی مداح اهل بیت علیه السلام جناب آقای مومنی، و همزمان با ایام محرم و حزن آل الله ادامه داشته و سپس سرکار خانم دکتر علاسوند از دانش آموختگان قدیمی جامعه الزهراء سلام الله علیها به ایراد سخنرانی با موضوع بررسی شخصیت علمی و اجتماعی شهید قدوسی پرداختند.

ایشان ابتدا به روایت اذامات العالم ثلمه...اشاره کرده و بنیان های خیری که شهید قدوسی در راه اندازی مکتب توحید و مدرسه شهید حقانی گذاشتند و تاکنون منشا ثمرات و برکات است اشاراتی نمودند اینکه در عصر معاصر همچنان عده ای مخالف تحصیل بانوان هستند اما شهید قدوسی به حق از آن زمان زمینه تحصیل بانوان را در علوم دینی فراهم آوردند برگرفته از افکار بلند والای این عالم دینی دانستند. خدماتی که در تربیت طلاب دینی داشته و همچنان افراد توانمندی که در آن حوزه ها تربیت شده و منشا خیرات بوده اند نتیجه تلاش آن عالم ربانی دانسته شد.

در ادامه سرکار خانم وافی از دانش آموختگان مکتب توحید در ارتباط تلفنی و مجازی از مشهد متن زیبایی که در وصف استاد خود شهید قدوسی تدوین کرده بودند قرائت کردند و سپس همسر شهید قدوسی سرکار خانم نجمه سادات طباطبایی صبیه محترمه علامه طباطبایی و مادر شهید محمدحسن قدوس در نشستی صمیمانه از خاطرات زندگی مشترک خود با شهید قدوسی سخن گفتند.

صحبت های سرکار خانم قدوسی که آموزش سبک زندگی بزرگان بود برای همه طلاب کاربردی و درس آموز بود ازجمله اینکه ایشان اشاره داشتند هرگز نشد در زندگی مشترک خود چیزی از همسرم بخواهم.

یک روز شهید قدوسی آمدند و گفتند میخاهند فرش های منزل را برای حوزه ببرند و من مخالفتی نکردم مدتی گذشت وقتی نبردند ایشان گفتند میخاستند امتحانم کنند.

گاهی پیش می آمد ایشان شبها هم حوزه میرفتند تا به امور طلاب رسیدگی کنند و در این راه خستگی ناپذیر بودند

نمازجماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله مویدی اقامه شد

صحبت های آیت الله مویدی بعد از نماز مغرب و عشا در سلوک و عرفان شهید بیان شد.

جملاتی در شناخت شهید قدوسی

شهید قدوسی ره می فرمودند: « معرف یک طلبه، ادب و نظم اوست. مربی باید تربیت شده مکتب وحی باشد. طلبه ای که حق الناس را رعایت نکند در رعایت حق الله هم مشکل دارد. همان گونه که از خمیر بی مایه نان درست نمی شود، طلبه ی بی مایه اخلاقی و علمی هم به جایی نمی رسد. »

برگرفته از کتاب یادنامه شهید قدوسی ره

آشنایی با شهید قدوسی ره در کلام یکی از طلبه های مکتب توحید: «شهید قدوسی ره نامه حضرت علی علیه السلام به عثمان بن حنیف را چنان شرح می دادند که انسان احساس می کرد خود امیرالمومنین علیه السلام این نامه را برای شهید قدوسی ره توضیح داده اند.»

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱
  • پیام: ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۸۱۸۱۹

ارتباط با معاونت فرهنگی تبلیغی

  • دفتر معاونت: 32112091
  • اداره کل امور فرهنگی: 32112430
  • اداره آموزش های مهارتی: ۳۲۱۱2598
  • اداره کل امور مبلغان: 32112107
  • اداره دانش آموختگان:32112438
  • اداره پاسخ به سؤالات دینی: 32112458
  • کانال سروش و ایتای معاونت:  jz_m.f.t